Monday, August 17, 2009

Nik Aziz Nik Mat - Tok Dalang Wayang Kulit

Mengharapkan Nik Aziz bin Nik Mat berubah adalah seperti mengharapkan kucing bertanduk. Mengapa perlu kita terkejut mengenai kenyataan2 Nik Aziz kebelakangan ini. Sememangnya, dia seorang kafir dan kafir murakkab sememangnya jahil tentang Islam. Apa yang hendak dihairankan sangat, bukankah partai yang dipimpinya itu

a. menghalalkan penjualan arak dalam kalangan orang Melayu Islam

b. bersekongkol dengan kafir DAP yang jelas menentang perlaksanaan Syariah apatah lagi juzuk kecil macam hukum ta'azir

c. menentang penyatuan Ummah dalam kalangan mereka yang mengucapkan kalimah 2 syahadah

d. membenarkan kafir mepersendakan agama Islam atas dasar jahil.

e. membiarkan Muslim Melayu dibelenggu kemiskinan.

Dalam Al-Quran, Allah azza wa jalla berfirman melarang caci maki antara agama nescaya agama Islam di maki puak kuffar. Larangan ini adalah larangan sejagat tetapi bagi Nik Aziz Nik Mat yang kafir murakkab ia hanya beroperasi sehala. Kalau sesungguhnya kejahilan itu alasan mengapa umat Islam bangkit menghentam Salam Rushdie, bangkit membantah alahbar Denmark yang menghina nabi serta membantah tindakan Nike mengelurakan sepatu bertatahkan nama "Allah", hatta JIm sendiri membantah Jeff Ooi durjana. Bukankah dunia telah maju serba sebi sehingga tiada alasan kalau orang berkata ia tidak arif tentang Islam?

Tetapi Nik Aziz Nik Mat sengaja mengenepikan kesemua fakta itu untuk kepentingan kabilahnya; sengaja menidakkan hakikat semata2 hendak menjaga hati kaffir; sengaja menutup kebenaran demi kepentingan politik. Sudahlah menentang perpaduan Ummah, mengalah dalam penjualan arak. Sisa2 iman dalam diri Nik Aziz dibawa hanyut arus dunia apabila ia menghalalkan penghinaan Islam.


Kini imej Tok Dalang wayang kulit terpancar seri dalam raut wajah Dajjal yang berserban ini. Murshidul Am ke MuSHITul GAM ni?

Apapun saya tidak hairan dengan telatah insan bernama Nik Aziz bin Nik Mat kerana BUKANKAH IA KAFIR DAN BUKANKAH KAFIR ITI TERGOLONG DALAM GOLONGAN JAHIL memetiknya madah berhelahnya? Tepuk dada tanya iman, wahai kaffir murakkab!

No comments: