Wednesday, November 17, 2010

Salam Aidil Adha buat Semua Yang Muslim.

Kalau puasa Ramadhanku di Qom, Iran dan Fitr ku sempat di Makkah al-mukarammah, Aidil Adha akan ku sambut insyallah dengan khusyuk dan tawaddhuk bersama-sama saudara se Muslim aku di bumi Malaysia yang senantiasa di berkati Allah.

Muslimin/Muslimat sekalian, bersyukurlah kita dilahirkan dan insyaallah kekal Muslim, sekalipun dengan segala kepincangan diri, hingga akhir hayat. Ingat istiqamah kita itu satu karunia besar dari Allah azza wa jalla yang Maha Mengasihani hamba2Nya yang serba dhaif, yang Maha Penyayang akan kesejahteraan dan keselamatan hambaNya yang lemah agar terselamat dari amarah nerakaNya.

Namun diantara kita, dalam kalangan yang mendabik diri sebagai alim berilmu, yang berdegar-degar melaungkan keislamannya dengan penuh kepura-puraan, wujud makhluk yang menjaja kalimah Allah kepada kuffar, yang bersekongkol dengan Kapiak laknatullah untuk menghambakan kita, yang bersekedudukan dengan musuh-musuh Allah dan Ummah untuk kepentingan politik duniawi.

Sepatutnya kita insaf dan bertanyakan diri kenapa tampuk kuasa masih ditangan Islam sekalipun imannya kurang kental, mengapa tidak dimenangkan golongan yang menggelar dirinya mujahid, mengapa diporak perandakkan saf-saf mereka yang belagak jihadi.mengapa dibuka keaiban dan kebobrokkan tukang karut mereka yang bergelar mursyid. Mengapa ya? Bukankah mereka secara zahir tampak lebih berhak? Tidak lain tidak bukan kerana Allah azza wa jalla dalam limpah kurniaNya menghendaki bumi ini dipimpin manusia Muslim yang bukan munafik, walaupun Islamnya tidak sehebat zaman nabi dan sahabat, kerana Allah azza wa Jalla dalam Rahmatnya menghendaki tampuk Islam kekal kuat dalam genggaman Islam bukan Kaffir betopeng Muslim, kerana Allah azza wa jalla menghendaki dalam RahimNya agar Islam kita dan anak cucu kita selamat dibawah naunganNya.Alhamdullilah, syukran Yang Maha Esa menghendaki agar hambaNya bebas dari cengkaman kapiak, merdeka dari genggaman Yahudi dan Kristian, tidak dibelenggu Hindu dan Buddha.

Ingat kalian, kita Islam bukan kerana Melayu tetapi Melayu kerana Islam. Bahawa keluhuran dan ketinggian jatidiri Melayu bermaruah terbit dari Nur Islam yang berpancar dalam sanubarinya, bahawa Ketuanan Melayu itu adalah Ketuanan Islam sepertimana anak panah dengan busurnya saling bertaut.

Ya Allah Ya Rab, ku doakan kesejahteraan dan limpah kurnia dari Mu untuk semua saudara/saudari se Muslim denganku. Ku Pohon keampunanMu, Ku dambakan kekuatan dariMu untuk menentang musuh-mushMu. Ya Allah, teguhkanlah Islam kami, kekalkanlah bumi Malaysia ini dibawah tampuk anak cucu Muslim kami. Ya Allah, ku pohon agar Engkau membuka pintu hidayah dan keampunanMu buat kami yang berdosa.

Ya Allah, hancurkalah golongan munafik dalam kalangan yang bersekongkol dengan Kafirun untuk memenangkan Thagut dibumiMu ini. Ya Allah, hancur dan hinakanlah mereka yang bersekongkol dengan Yahudi, Kristian dan Pemuja Berhala sepertimana Engkau menghinakan mereka saban hari dewasa ini. Porak perandakanlah saf mereka dan dedahkanlah segala kebobrokan partai2 mereka agar keangkuhan mereka sungkur menyembah bumi. Hancurkanlah golongan alim ulama dusta dalam kalangan mereka dan bebaskanlah pengikut mereka dari belenggu kejahilan agar bersatu hati bersama kami menegakkan KalimahMu diseluruh pelusuk bumi Malaysia.Ya Allah kupohon keredhaanMu selalu.


Lafaz Takbir Aidil Adha disunatkan membacanya sebanyak 3 kali :





Ertinya: “Allah Maha Besar, Allah Maha Besar, Allah Maha Besar, Tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Allah dan Allah Maha Besar, Allah Maha Besar dan segala puji-pujian hanya layak bagi Allah.”

Selepas melaungkan takbir di atas 3 kali, di sunatkan membaca:



Ertinya: “Allah Maha Besar, Allah Maha Besar, Allah Maha Besar, Allah Maha Besar Yang Teramat Besar, Segala Puji bagi Allah Yang Teramat Banyak, Maha suci Allah pada waktu pagi dan petang, tiada Tuhan melainkan Allah, dan Tidak ada lain yang kami sembah melainkan Dia, kami ikhlas kepadaNya (mengikuti ajaran agama Islam) sekalipun dibenci oleh orang-orang kafir, tiada Tuhan melainkan Allah Yang Tunggal, Yang Menepati janjiNya, Yang Menolong hambaNya, dan Yang Memuliakan tenteraNya dalam mengalahkan tentera al-Ahzab dengan sendiri (KekuasaanNya), Tidak ada Tuhan melainkan Allah dan Allah Maha Besar dan segala puji-pujian hanya bagi Allah.”
Ingat kemenangan itu terbit dari pengorbanan!!
Revert: Insyaallah, saya akan menjawab beberapa pesanan yang dikirim dalam sehari dua lepas Aidil Adha.

No comments: