Tuesday, February 02, 2010

PAS sudah pun Kafir nak buka keahlian apa kejadahnya?

Tak payahlah PAS tunggu lima tahun lagi untuk buat benda ini walhal bukan Islam/Kaffir sudah pun menjadi ahli tetap dan berpencen PAS dan kini menerajui tampuk kepimpinan partai tersebut? Bagaimana begitu ya?

Jawapannya mudah Hadi Awang= kaffir. Nik Aziz= kaffir begitu juga dengan Khalid Samad, Dr Zulkifli dan puluhan pemimpin PAS yang lain samada di peringkat pusat maupun akar umbi yang menghalalkan penggunaan nama Allah berdasarkan dalil yang tidak masuk akal bukan yang berpaksikan Al-Quran, Hadith atau ijmak. Sebelum saya mulakkan hujah, ingin saya majukkan soalan ini untuk dijawab Hadi atau balacinya:

a. umum mengetahui bila nama Allah disalahguna pada tapak kasut Nike, dunia Islam bangkit membantah dan Kristian Arab dan Yahudi yang didakwa guna
Allah" dok membisu. Gerangan apa begitu ya? Bukankah logik jika Kristian dan yahudi turut serta dan bukankah mudah jika orang Islam berkata Allah itu Allah Kristian dan Yahudi, peduli apa kita? nah gamplang sudah mengapa ianya tidak berlaku sebagaimana diatas kerana:

1. seantero dunia tahu ia merujuk kepada Allah azza wa jalla dan maksud kalimah tersebut merujuk kepada konsespi Allah seperti yang ditetapkan oleh Akidah Islam.

2. puak Kristian dan Yahudi tahu ia tidak merujuk kepada tuhan mereka kerana dalam ibadat mereka kalimah yang digunapakai adalah Jehovah maupun Yahweh dan Allah yang disindirkan Nike hanyalah Allah kaum Muslim

Sehubungan dengan itu, saya ingin cabar Hadi Awang:

a. kalau dalam kes kasut (objek material yang remeh) pun orang Islam tidak berkompromi, masakkan ianya dibolehkan dalam soal akidah dan tauhid.

b. anta ada bermadah penggunaan ini oleh Yahudi dan kristian dibolehkan selagi ia tidak disalah guna. Nah gamplang ada sejarah ia disalah guna. Katakan esok lusa seorang Kristian Malaysia meletakkan kalimah suci itu pada bola, tapak kasut atau tempat duduk tandas (wa nauzubillah) apa jawapan Hadi nanti bila Kristian itu kata ia merujuk kepada tuhannya bukan Allah dalam Islam.

c. salahguna sudah sedia wujud kerana asasnya akidah Kristian adalah akidah sesat, mengaitkan kalimah suci Allah dengan akidah itu adalah membenarkan akidah tu dan bagaimana Hadi nak kawal akidahnya tanpa campurtangan dalam akidahnya itu. Pelik betul kan?

d. satu ketika dahulu, gempar kita dengan pengistiharaan Darul Arqam sesat kerana soal berkaitan akidah, kalau orang Islam yang mengucap dua kalimah syahadah pun boleh dicap sesat kerana penyelewengan akidah apatah lagi kristian yang jelas akidahnya lari jadi gerangan apa dinisbatkan kalimah suci Allah kepada akidah songsang?

2. Wajib keatas orang Islam mempercayai kandungan AlQuran kerana AlFurqan adalah titipan firman Allah azza wa jalla. Justeru itu, ia bukan sahaja dilihat sebagai satu kitab agama semata2 tetapi disana ada kebenaran sejarah, kejadian insan, sains dan teknologi, perundangan, ekonomi hatta panduan untuk segala bentuk muammalat sessama insan,, dengan khaliqnya serta dengan alam nyata dan ghaib.Sekarang saya nak tanya Hadi Awang, Khalid Samad, Dr Zulkifli, Anwar Ibrahim dll:

a. Sekiranya anda mempercayai isi kandungan AlQuran, mengapa anda tidak berpegang kepada ayat2 berhubung Nabi Isa(as), Musa(as), Ibrahim(as) iaitu mereka Islam dan sudah tentunya panggilan mereka untuk yang Maha Esa adalah Allah SWT. dan disana penggunaan Allah dalam kalangan arab dan yahudi sekarang terbit dari penggunaan nenek moyang mereka tatkala mereka Islam zaman dahulu kala sekaligus mengiyaratkan pada kita aspek sejarah mulanya dan maksudnya penggunaan kalimah suci "Allah"

b. dan sekiranya anda mempercayai dan tidak mempersoalkan AlQuran, kenaapa tidak anda kalian tidak berpegang kepada puluhan Surah dan ayat yang menempelak golongan sesat Kristian kerana menyamakkan Allah dengan akidah sesat mereka. Contohnya: Surah Ali imran, Sural Almaidah dengan jelas menegaskan demikian manakala al-Ikhlas menisbatkan kesucian dan kebesaran Allah dengan gamplang dan Alkaffirun meletakkan garis pemisah antara yang hak dengan yang batil.

Jelas pembaca budiman,bahawa golongan murtad ini paling kurang telah menolak Al-Quran maka sahlah mereka jatuh kafir. Dengan yang demikian sah juga PAS kini dipimpin kafir dan tak payahlah Mujahid Rawa bermadah lunak bahawa keahlian partainya akan dibuka pada kaffir 5 tahun dari sekarang...buka terus tak payah berlengah!!. Cuma yang peliknya, yang mendakwa Islam masih bertegar menyokong pemuka kafir mereka. Moga2 mereka taubat atau adakah hanya bunyian sangkala mampu membuka mata.

Revert: Golongan Sesat akan terjerat jua oleh Allah azza wa jalla kerana bukankah Ia yang Maha Bijak merencana sesuatu

No comments: