Monday, March 22, 2010

Aku Tidak Gentar, Insyaallah, berkat EhsanNya

TAMBAHAN : HADI AWANG DIPETIK SEBAGAI BERKATA DALAM MALAYSIAN INSIDER BAHAWA MUSLIM SEJATI TIDAK AKAN GUSAR ATAU KELIRU AKAN PENGUNAAN KALIMAH SUCI ALLAH AZZA WA JALLA OLEH YAHUDI ATAU KRISTIAN LAKNATULLAH.

BANGSAT KAFIR !!!! ENGKAU BERANI MEMBENARKAN KALIMAH ALLAH DIPERSEKUTUKAN DENGAN SYIRIK SESAT YAHUDI/KRISTIAN. KEPARAT..NAH INI CABARAN AKU, KALAU KAU ANAK JANTAN, MARI BERBALAS HUJAH DISINI SEKIRANYA KAU BERANI. BLOG INI TERBUKA LUAS PADA HUJAHMU. INSYAALLAH, AKU AKAN DEDAHKAN KEMUNAFIKAN DAN KEKAFIRAN ENGKAU, BANGSAT. ENGKAU TAK LAYAK BERGELAR PEMIMPIN ISLAM, ENGKAU TELAH KAFIR DENGAN HUJAH ENGKAU SENDIRI DALAM "AQIDAH MUSLIM". SENJATA TELAH MAKAN TUANNYA, KAFIR LAKNATULLAH. ENGKAU PERLU TAUBAT SEBELUM TERLAMBAT, WAHAI ANAK DAJJAL!!!

NAH SAHUT CABARAN AKU, BANGSAT!



Prakata: Saya akan hentikan dulu perbincangan mengenai penggunaan kalimah Allah kerana saya kini menyusun bukti yang mengemparkan bagi menghancurkan hujah syaitaniah golongan Katholik dan penyokong mereka. Pendedahan yang menggemparkan, insyaallah, bakal menyusul. Kepada sesiapa jua yang ingin menyalin nukilan saya keblog mereka atau untuk tujuan lain yang hak dipersilakan berbuat demikian,


Ada yang mencemuh saya kerana nukilan saya menyentuh kepentingan mereka. Ada yang mengertak saya kerana saya tampil mendedahkan kebobrokan akidah dan kemunafikan pemimpin mereka. Ada yang mencemuh saya sebagai balaci UMNO, setidaknya BN. Pada mereka kalian jawapan saya ringkas

1. Bahawa segala hujah saya berpaksikan Al-Quran dan Hadis sahih yang tidak saya tafsirkan mengikut selera hawa nafsu saya, wa nauzubillah.

2. Bahawa segala hujah dimana patut adalah juga berpaksikan rujukan kepada kitab dan nukilan pihak lawan yang berada dalam koleksi saya.

3. Bahawa segala tulisan saya tidak diwarnai sentimen politik. Sekiranya saya balaci, sudah tentu blog saya ini akan dikerumuni oleh penyokong UMNO. Sudah pasti hitsnya dah mencecah ratusan ribu sekalipun belum mengecapi sejuta dan sudah pasti saya akan menukil saban hari bagi memastikan aliran trafik yang tinggi ke blog ini.

4. Bahawa kunjungan yang sedikit tidak akan melenturkan semangat saya meneggakkan yang hak. Biar 2239 orang atau 0 sekalipun, saya tetap akan menulis kerana tujuan saya adalh untuk menyampaikan. Malah saya tidak promosi blog ini sehingga ada seorang pengunjung berkata blog ini diketahui hanya melalui rakan, Hits tidak penting, mesej penting. Ingat kesemua para anbiah (dan saya tidak mendabik saya setaraf mereka) disokong minoriti pada awalnya.



Saya bukan orang politik, saya pejuang kebenaran. Saya bukan spinmeister, saya pendokong panji-panji hak. Saya bukan penulis upahan, saya menurunkan ilmu yang di kurniakan Ilahi. Saya soldadu penentang kebatilan. Saya laskar pembanteras kebohongan. Saya jihadi penghancur kemunafikan. Saya tidak mendabik dada sebagai manusia terbaik. Hatta saya tidak berani mengatakan diri saya beriman cuma Islam kerana penentuan iman itu adalah hak milik Ilahi semata-mata dan saya pasrah akan ketentuanNya. Ingat, sesungguhnya Iman itu terbit dari Ikhlas dan hanya Allah azza wa jalla yang mengethaui akan keikhlasan hambaNya.

Saya tidak riak yang syurga itu pasti bagi diri yang hina ini maupun untuk orang yang bersama saya kerana penentu kedudukan saya di akhirat kelak adalah Allah azza wa jalla semata-mata bukan saya, Nik Aziz Nik Mat, Hadi Awang, Mohd Asri, Khalid Samad atau Anwar Ibrahim maupun Najib Razak. Malah, sekiranya ditakdirkan diri yang penuh dosa dan kekurangan ini berjaya meniti Siratul Mustaqim bagi mengecapi Firdausi, itu adalah kerana Ehsan dan Belas Kasihan dari yang Maha Mengasihani bukan kerana usaha baik saya yang lompang dan camping. Malah kebaikan sedikit yang saya usahakan itu adalah dari karuniaNya jua dan segala keburukan itu dari runtunan hawa nafsu saya yang ego menolak seruan belas kasihanNya.


Bukankah kita membuka setiap bacaan Surah dengan Bismillah-ir-Rahmanir rahim (dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani). Maha pemurah kerana memberikan manusia petunjuk ke arah keselamatan, kearah kejayaaan, kearah kebahagiaan tanpa meminta apa-apa imbalan. Maha Mengasihani kerana dengan penuh "kesayuan" mengingati makhluk akan bahana perbuatan buruk kita yang bakal menjerumus kita ke api yang hanya Ia mengetahui akan keperitannya. Seolah olah memberitahu, wahai anak Adam kenapakah kamu menjerumuskan dirimu ke Nerakaku walhal Aku tidak sekali-sekali ingin melukaiMu dengan azabKu yang pedih. Sedarkah kita betapa Allah azza wa jalla menyayangi makhluk agar tidak terjebak dalam api ciptaanNya namun kami mengingkariNya seperti jua saya. Namun saya tidak lekang dari memegang terus kepada tali Allah; tidak pernah mempertaruhkan akidah saya kepada desakan Iblis dan insyaallah tidak akan berbuat demikian sehingga akhir hayat walaupun diri ini serba kekurangan.

Ramai yang mencela saya namun begitu sebagai orang Muslim, saya memaafkan anda kalian jika anda terlanjur akibat runtunan hawa nafsu atau hasutan manusia Iblis. Cuma perhatikan pesanan berikut.

Jangan mengugut saya, saya tidak gentar. Jangan gertak saya, saya tidak takut melainkan kepadaNya. Jangan cemuh saya kerana saya tidak akan berundur dari menegakkan kebenaran.

Hatta jika ditakdirkan membasahi bumi ini dengan darah aku bagi menegakkan yang hak, Insyaallah nescaya akan aku lakukan dengan limpah karuniaNya. Sesungguhnya Allah jualah yang memberikan aku kekuatan itu sesuai dengan firmanNya yang bermaksud : "bukan kamu yang memedang tetapi Aku, bukan kamu yang memanah tetapi Aku". Maha suci Allah yang mengaruniakan saya iltizam dan kekuatan untuk menelanjangi serigala-serigala munafik dan kafir petualang agama dan bangsa.

Ya Allah kepada Mu jualah ku letakkan harapan agar dijauhkan dari api fitnah akhir zaman. Ya Allah, kepada mu jualah kusandarkan impian agar selamat didunia, seksaan kubur dan keaiban di Masyar. Ya Allah, kepada Mu jualah kupanjatkan doa agar memimpin ku meniti Siratul Mustaqim dengan EhsanMu. Ya Allah, perteguhkanlah pendirian ku, tetapkanlah imanku dan golongkanlah aku dalam kalangan mereka yang Engkau redhai, sesungguhnya Engkaulah yang Maha berkuasa atas segala ditujuh petala langit dan Bumi.

1 comment:

satD said...

Salam Revert

ape susah brader....just look at the Quran (translation of course)...in every single language that it has ever been translated the name unique name of God is never translated...

This is a language issue and not something that we should be referring to Quran or the cikai human created Bibles....

I've written some post on the matter do check it out at my site..

and if anyone ever bring up the Arabs were using it in Bibles before Islam....the answer is NO..

The first Arabic Bible came few hundred years after Islam...the shift from Aramaic to Arabic was after the Arab tookover...and the Christians had to use the language of the Quran in order to defend their tak laku gadai doctrine...in doing so ...Allah entered their official vocabulary......