Sunday, October 16, 2011

Apabila Badut Dari Menara Gading Membuka Pungguk

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/utusan-claims-malaysiakini-aziz-bari-out-to-trivialise-proselytisation/


1.Saya sekali lagi ketawa terbahak-bahak melihat telatah lucu Aziz Bari, bahlol number satu seantero Malaya. Bangsat yang bergelar professor (professor buntut agaknya) sekali lagi menunjukkan kehebatan kebodohannya apabila, tatkala dia berehat seketika dari keasyikan menjilat dubur pembangkang, mengeluarkan kenyataan yang jelas mencanggahi Undang-Undang Hasutan (Sedition Act) serta juga yang menunjukkan kebejatan akalnya mentafsir kedudukan Raja-Raja sebagai Ketua Islam menurut Perlembagaan Malaysia 1957.


a. Ikut Akta Hasutan (Sedition Act 1948 dipinda 2006) kenyataan anak Bari itu jatuh di bawah Artikel 3 (1) : (a); (d) & (f)

b. Sila juga lihat peruntukan berhubung Raja2 sebagai Ketua Islam dalam Perlembagaan serta Enakmen Syariah Selangor


2. Kenapa, “strange” and “uncommon”, ya? Bukankah Sultan Pahang juga pernah memberi kenyataan mengenai hukuman terhadap seorang wanita yang minum arak serta banyak lagi contoh di mana raja2 memberi pendapat, saranan dabnya berhubung perlaksanaan Islam bersesuaian dengan kedudukan dan martabat mereka sebagi Ketua Islam seperti yang diperuntukkan perlembagaan. Jadi apa “strange” dan “uncommonnya” wahai pukimak sial bernama Abd Aziz yang wujudnya dari muntahan sperma dari batang seorang lagi pukimak shit bernama Bari.


3. Tetapi apa yang boleh di harap dari sibodoh melainkan kebodohan semata-mata as “stupidity cannot be legislated away” memetik kata-kata genius Albert Einstein. Namun dalam kenyataan seorang pukimak bernama Aziz bin Bari tersingkap dengan sendirinya kebangsatan, kekeparatan dan kebodohon umum segelintir “intelek buntut” yang dok tersembunyi dalam alam akademik Malaysia.


4. Cuba “google scholar”kan nama-nama seperti Aziz Bari, Azmi Sharom (seorang lagi siluncai pencacai) dan anda mendapati tiada apa-apa makalah atau buku terbitan mereka yang menerobos paradigma pemikiran kin dalam bidang perundangani dan memacunya kearah yang lebih hebat. Tidak akan ada sebarang sumbangan ilmiah yang inovatif dan progresif kepada persada intelektual. Tidak akan ada cetusan pemikiran original lagi bernas yang mampu membuka minda dan yang mampu mencabar paradigma yang sedia ada. Pendek cerita, tidak akan ada sebarang sumbangan mereka dalam menjernihkan sesuatu isu untuk pemahaman umum.


5. Apa yang ada hanyalah kenyataan berbaur "shock value" bagi mengeruhkan suasana, mempertegangkan permusuhan buat menarik publisiti murahan buat diri mereka. Yang akan ada hanyalah kenytaan yang mencerminkan kedangkalan akal dan ketandusan minda mereka. Apa yang mampu di tonjolkan badut dan pukimak bangsat seperti Aziz bin Bari dan Azmi bin Sharom serta yang seangkatan dengan mereka adalah kenytaan sensasi bagi mendapat publisiti murahan. Ia adalah petanda manusia rendah IQ dan insignifikan cuba mendapat perhatian bagi mengurut ego. Ia juga adalah petanda bagaimana bila akal di kemudi nafsu bukan permata ilmu yang d saji kepada khalayak tetapi najis nafsu yang dihidangkan.


6. Manusia baghal seperti Abd Aziz bin Bari dan Azmi Sharom adalah sinonim dengan ketandusan intelek dalam kalangan akademik Melayu tertentu. Mereka sanggup menghentam institusi bangsa sendiri demi mendapat tepukan gemuruh dan sanjungan golongan anti-Melayu. Mereka dok merapu dari pentas pemebangkang kerana mereka berperibadi anjing. Telatah lucu mereka samalah seperti seniman dan seniwati picisan di Malaysia yang meraih publisiti murahan dari kenyataan dan tindak tanduk sensasi.


7. Peribadi Anjing? Iya lah...apalah bezanya manusia macam ini dengan anjing? Bukankah seekor anjing akan menjilat habis pinggannya setelah meratah daging yang disajikan sebelum menggigit tuannya sebagai pembalasan. Apa bezanya itu dengan manusia tak berteloq yang dok makan gaji Professor dengan melanyak habis segala kemewahan yang dinikmati bersama kerusi empuk itu mencaci maki Institusi-institusi asas Negara berperlembgaan. Bukankah jelas bangsa-bangsat ini memboncitkan perut mereka atas dana awam walhal mereka di amanahkan membangun ilmu, satu amanah yang telah mereka gigit dan ratah habis dengan perilaku kepondanan inteletual mereka. Jadi apa beza mereka ini dengan anjing kurap. Cuma badan mereka belum berbulu, berkutu dan berekor, itu aje............ hahahahahahaha.


8. Akhir kalam, pada hemat saya, manusia ini adalah najis masyrakat. Manusia yang tidak berani memperagakan kehebatan mereka dalam bidang perundangan, paling kurang macam babi seperti Karpal Singh. Yamg mereka tidak berbuat demikian juga merupakan satu lagi petanda- mereka tidak yakin dengan keupayaan diri bergelumang dengan loyar burok lain samada bagi memenangkan hujah bagi mewujudkan "precedent" merubah paradigma atau mendirikan syarikat guaman bertaraf dunia yang disegani. Yang mereka tahu dan mampu hanyalah melontar sampah dari menara gading. Mereka lebih rela bergelar jaguh kampung, pencacai jalanan yang sibuk berkokok megah, pungguk bergelumang tahi macam ayam kampung.


Sang Kerbau : Kalau berteloq, letak jawatan dan masuk politik atau paling kurang berpedang dengan loyar lain dalam sektor perundangan, jangan dok tibai dana rakyat dan keluar kenyataan sampah menghasut terhadap institusi raja.


Revert: Another piece of evidence why Malaysian university rankings will remain abysmal with these fuckshits around. Remember Azmi Shahrom’s asinine comments about academics' evaluation in the Star not too long ago. I bet Prof. Ghauth Jasmon is having the last laugh regarding idiots like these...hahahahahaha. Spot on, Warrior 231.

No comments: