Saturday, August 28, 2010

Bila Babi Ditambat Pada Mimbar..........................

Saya sebenarnya ingin meneruskan hujah saya (bahagian 3 dan 4) mengenai kes Teoh Beng Hock yang akan melondehkan keterangan Mrs Porn sebagi omon-omongan sahaja yang terbit dari bibir pendustaan. Tetapi dua kejadian membabitkan kesucian agama Islam memaksa saya menangguhkan hasrat tersebut.

1. Kes doa khutbah

Pokoknya bukan UMNO atau Utusan terlibat. Pokoknya ialah mengapa melibatkan ahli politik. Menyebut nana Lim Guan Eng dengan sendirinya mempolitikkan isu berkenaan. Sudah tentu dalam kalangan jemaah, ada orang UMNO, PKR, PAS, DAP hatta yang tidak berpolitik pun:

a. Apa kejadahnya mendoakan kapiak memeluk Islam dari mimbar pada hari Jumaat jika makmun sendiri menunaikan fardhu Jumaat sebagai jamaah bukan sebagai pengikut partai politik?

b. Dulu di Terengganu, timbul isu dua imam, kemudian wujud masjid UMNO, masjid PAS dsbnya, apa kata kalau saya kata Masjid Padang Menora itu masjid DAP. Nak jadi gitu walhal masjid itu bukan PAS, UMNO hatta DAP pun, masjid adalah tempat umat Islam menunaikan solat, bersujud kepada Allah, bersaf sebagai orang Islam, bertasbih, bermarhaban, berdoa sebagai Ummah. Dalam masjid, politik jijik dunya lenyap, api permusuhan padam, gejolak amarah sengketa kendur, tempat bermujahadah diri, tapak menyucikan kalbu, pentas memperbaiki silaturahim....ada faham? kalau tak faham, bukan Islam namanya, jauh sekali beriman maksudnya.

c. Saya nak tanya pak pandir Zakaria, masa Saidina Ali.....penyokong Usman ada buat dua masjid, hatta zaman Muawiyah, orang Shia ada buat 2 Kaabah, 2 Masjidil Haram dsbnya? Jawapanya tidak sama sekali kerana orang Islam faham bahawa sengketa macam mana pun, berkumpul jua di rumah Allah sebagai satu ummah walaupun seketika.

Tiga perkara timbul dari kejadian ini;

1. Terima hakikat bahawa tembelang dah bocor. Justeru, akui keslahan, berkata benar bukan bercacamerba macam pelesit, kata UMNO politikkan, Utusan sensasikanlah..itu kerja munafik, kerja kapiak. Fahami bahawa kalau dah sebut nama LGE atas mimbar, dah politiklah tu. Akui aje, mintak maaf dan bertaubat. Kalau nak mintak dia masuk Islam, mintak tempat lain pasti dia senyum kambing.

2. JAIPP dan MAIPP kena ambiltanggungjawab. Orang nih dah mengaku, sekarang londehkan taraf pendakwahnya, sita dia dari berkhutbah..baru itu tanda serius bukan ambik tindakan olok2 untuk abui mata orang Islam. Kalau tak boleh buat kerana tekanan, letak jawatan-tanda ikhlas.

3. Kenapa kita sebut nama YDPA dan Sultan dalam doa:
1. kerana YDPA/Sultan payung negara/negeri, rakyat Melayu/Islam bersatu dibawah mereka. Itu pengertian tersirat Ketuanan.

b. Kerana YDPA/Sultan ketua Islam negara/negeri, berdoa untuk mereka mengiakan kesatuan dibawah panji-panji mereka, petanda merapatkan saf dibawah naungan mereka,isyarat politik buang ketepi tatkala kesatuan di cari (biar pun 1 jam pada hari Jumaat). Itu cara orang Islam sejak zaman Nabi. Kalau rasa tak boleh ikut, buat masjid Qadiani! Ada faham, Zakaria Ahmad? jangan melatah nanti mati terngadah!: http://www.freemalaysiatoday.com/fmt-english/politics/pakatan-rakyat/9623-mosque-controversy-victimised-ustaz-will-sue

Episod 2

Tup2 seminggu selepas telatah Zakaria Ahmad, timbul pula 'muslimah as-solehah" Teo Nie Ching bertazkirah tanpa tudung depan pria bukan muhrim di Surau di kajang. Samada mengambil kesempatan atas kelemahan orang Islam berhubung kerenah Zakaria atau tidak, Teo jelas menodai kesucian Ramadhan tanpa segan silu dan persetujuan AJK Surau dan Imam yang dayus. Dan kedayusan bertambah apabila sahabat karib munafik Shah Alam dan Hulu Selangor berkeriok bagaikan kaldai dari Kubang Kerian. Sudah tentu, jihadi kurdi Sallahudin Al-Ayubi yang agung itu akan tidak teragak2 memenggal kepaka pondan laknat ini apabila memutarbelit isu bagi menyemarakan api perkauman: http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/pas-veep-says-bn-attack-on-teo-a-cheap-issue

Ini BUKAN SOAL PERKAUMAN, SALAHuddin NGOK!. Ini soal KESUCIAN ISLAM dalam bulan yang mulia disisi Allah azza wa jalla:

1. Teo Nie Ching; kapiak yang tidak berwudhu

2. Teo Nie Ching tidak menutup aurat sekalipun mengetahui akan keperluan itu.

3. Teo Nie Ching melanggar titah Sultan yang melarang politik dalam masjid/surau apatah lagi dalam bulan Ramadhan?

Kalau tak bersalah, masakan nak merafak sembah memohon maaf.? Cuma di mata mung dan yang seangkatan dengan mu tak sedaq kot?

Jadi gerangang apa mu nak bela kesalahan dia macam laki dayus dan bacul. Biar partainya membetulkan kesalahannya, mu nak masuk campur dan merasiskan isu ini kenapa? Gatai pungguk, ah? Lupa ke mung bila Teresa Kok menjejak kaki jijiknya kesurau dua tahun dulu.
Aku paham, parti engkau PAS nak berkuasa tapi takkanlah nak gadai maruah diri dan melacurkan saki baki iman kerana terdesak sangat? Pikiaq2 ajelah

Buffalo: Bila kapiak tambat babi pada mimbar pada Hari Jumaat, baru umat Islam macam jaguh desa ini sedaq kot? mooooooooooooooortaaaaaaaaaaad!!!!

No comments: