Monday, June 06, 2011

Buat Amiruddin : Bingkisan merobek topeng PAS

a. Sebelum saya mulakan bicara, saya ingin menjelaskan sesuatu, bahawa penggunaan istilah Islam dalam konteks PAS harus di lihat sebagai deskripsi label sahaja dan tidak lebih dari itu. Hakikatnya, PAS dari awal adalah partai sekularis. Menyedari hakikat ini, label Islamis adalah tempelan PAS dan tafsiran khilaf umum yang mengaitkan PAS dengan Islam yang terbit dari tindak tanduk PAS menipu masyrakat, contohnya perlembagaan berpaksikan AlQuran, retorika berbauri Islamik, cara berpakaian kalangan “ulamanya” serta perlambangan lain buat menipu umum. Jadi dalam nukilan ringkas di bawah, apabila saya menulis melenyapkan aspek Islamik ia tidak bermaksud PAS itu Islamik dalam apa jua konteks masa sekalipun. Label itu digunakan dalam tulisan ini bagi mengutarakan bahawa pemuka PAS senantiasa berwaspada melenyapkan apa jua penonjolan Islamik dalam epistomolgi politiknya. Tambahan pula, bahawa PAS jelas membelakangkan Islam amat ketara dalam blog saya semalam.


b. Justeru itu sebarang tempelan Islamik atau ungkapan islamik seperti ulama, Negara Islam, hudud yang sering digunakan oleh penganalisis politik tempatan, komentar akhbar maupun ahli politik dari UMNO atau partai lain terhadap PAS selama ini adalah SALAH sama sekali. Ini penting bagi mengelakkan kekeliruan masyarakat Melayu-Islam terhadap PAS. Contohnya; apabila Muhyiddin membidas PAS kerana meninggalkan Islam,tafsiran salah yang terbit ialah PAS selama ini Islam walhal realitinya ia SEKULARIS. Dengan mengellakkan pengaitan PAS dengan Islam akan membantu melenyapkan persepsi bahawa PAS itu Islam. Ini akan membolehkan masyarakat Melayu-Islam menilai PAS seadanya menggunakan neraca Sekularis dan sekaligus melihat kepincangannya berbanding parti sekularis lain termasuk parti2 dalam BN maupun Pakatan. Saya menyeru umat Islam menghayati hakikat ini agar PAS tidak boleh berselindung dari neraca ukuran saksama dengan parti lain; yakni dipadang sekularis bukannya berlindung dibawah pepohon Islamis.


Updated : Selang sepurnama saya menukilkan warkah di bawah tatkala di Chicago, maka sah sudah apa yang kita boleh ibaratkan sebagai satu lagi petunjuk Allah azza wa jalla buat renungan umat Islam Malaysia bersama: bahawa senya kekafiran PAS yang selama ini berselindung disebalik kenifakan Islamiah kini terserlah sudah. Seperti yang bakal saya pahatkan dalam warkah2 kelak, insyaallah, PAS selama ini adalah parti sekularis yang berpura-pura Islamik. Ini saya telah tekankana acapkali dalam banyak forum dan blog lain Tiada bezanya antara PAS dan UMNO. Keduanya sekularis, cuma UMNO tidak munafik dengan sekularismanya


2.Sejarah akan menunjukkan bahawa PAS bermula sebagai wadah yang kononnya di dirikan ulama UMNO yang terkilan dengan hala tuju parti Nasionalis itu. Tetapi sejarah juga akan menunjukkan bahawa dari awalnya PAS diinfiltrasi oleh pihak haluan kiri sosialis/komunis dengan kemunculan Burhanuddin Helmi. Setelah itu sejarah akan mencatitkan PAS dipelopori Melayu Nasionalis golongan Asri Muda dan Hassan Adli sebelum falsafah dan epistomolgi perjuanagn parti itu dikuasai oleh golongan Wahabis obskurantis (jumud) yang dipelopori oleh Hadi Awang dan Nik Aziz (deobandis tempelan aliran Maturidi),


3. Kini PAS melalui evolusi keperingkat di kuasai pemikiran kafiris yang menjadi darah daging Melayu Liberal, satu perkembangan yang tidak menghairankan memandangkan histirografi PAS yang lampau yang bersifat teleologis kearah penolakan Islam sejak Partai itu berkubang dengan ideologi anti-Islamis dari Komunisma aliran Mao pada tahun 1950an sehingga terjerumus dengan kesesatan akidah aliran Wahabi sejak 1980 hingga 2007. Perlu ingat, Wahabi bukan berpaksikan Addeen Islam tetpi merupakan fikrah sesat syirik Ibnu Taimiyah laknatullah yang kemuduiannya di hidupkan kembali ibnu Wahab dan yang menghinggapi kebanyakan ulama Salafi.


4. Bahawa kemasukan golongan liberal munafik/kafiris ini bukanlah satu yang mengejutkan memandangkan laluan kepada pemerkasaan golongan ini telah disusun atur secara licik oleh Anwar Ibrahim di bawah arahan Parti Tindakan Demokratik (DAP), selaku Partai Komunis Malaya alaf baru. Penyusupan atau infiltrasi struktur PAS dilakukan dalam dua gelombang. Peringkat pertama melalui kemasukan kader-kader tarbiah Anwar dari ABIM dan juga rakan seangkatan dari Jemaah Islamiah Malaysia (JIM) tarbiah tokoh-tokoh Wahabi dan munafik seperti Saari Sungib. Peringkat kedua ialah penusupan masuk Kamarudin Jaafar sebagai Setiausaha Agung PAS bagi tujuan mengugat organisasi partai dan meletakkan kader-kader fahaman liberal kafiris dalam tampuk kepimpinan. Antara mereka yang dipilih untuk tujuan ini termasuklah individu yang pendek akal seperti Salahudin Ayub, Mahfuz Umar, Mat Sabu, Hatta Ramli, Khalid Samad dan Zolkepli Ahmad. Dari dalam PAS sendiri, timbul aktivis-aktivis pengkhianat agama seperti Mujahid Rawa, Tuan Ibrahim dan Husam Musa yang ditarbiah khas oleh Nik Aziz Nik Mat untuk melenyapkan perjuangan Islam/Melayu dari sanubari PAS.


5. Matlamat ketiga golongan ini adalah sama, memastikan 100 PAS tidak lagi memperjuangkan kepentingan Islam/Melayu tetapi akur 100% kepada kehendak DAP (Cina) dan konco-konco Kristian mereka. Dalam ertikata lain, mewujudkan kembali situasi 1947-48 dimana Parti Komunis Malaya pimpinan Chin Peng menjadi dalang /tukang karut (puppet master) AMCJA yang juga dianggotai pertubuhan Melayu haluan kiri seperti PKMM yang di infiltrasi dan diketuai balaci Cina antara lain Burhanudin Helmy, Ahmad Boestaman dan barisan Melayu pro-komunis lain. Sejarah menunjukkan kumpulan ini menagih pengembalian Malayan Union yang akan melenyapkan roh Melayu dari bumi Malaya, merencatkan sekali gus ketuanan Melayu keatas tanahair sendiri yang telah diperkasa dari zaman pra-sejarah lagi.


6. Tujuan muktamad kedua –dua gerakan 1947 dan 2008/2011 adalah serupa: menegakkan ketuanan Cina Kristian keatas politik tanah air seiring dengan dominasi ekonomi yang kini dikecapi. Antara pelan akan dating kearah itu jika berkuasanya gerombolan ini adalah pemansuhan Artikel 153, penghancuran institusi Raja Melayu, pembubaran Artikel 4 dan Artikel 121 perlembagaan. Mengapa? Jawapannya mudah, ketuanan Melayu tidak boleh di cantas keakar umbi jika perlembagaan tidak dipinda bagi melenyapkan roh Ketuanan Melayu dari perlembagaan. Malaya for Malayans samalah gemanya dengan slogan pendatang kapiak PAP : ‘Malaysia for Malaysians’ dan slogan DAP kini ‘Malaysian Malaysia’. Ia slogan licik tanpa penentuan apa dia tu Malaysian kerana sedia maklum takrif Malaysian kini itu tidak wujud!! Apa kata kalau takrif Malaysian itu berasaskan epistomologi budaya Cina Kristian? Saya akan menyentuh dengan panjang lebar bab ini dalam satu nukilan khas nanti.

7. Ringkasnya, sejarah PAS ialah sejarah pendustaan marhaen Melayu sepertimana UMNO pasca 2003 adalah hikayat pengkhianatan perjuangan Melayu. Tetapi pendustaan PAS adalh lebih serius kerana pendustaan itu seiringan dengan pemerkosaan kesucian Islam dan kehancuran akidah kerana kerakusan kuasa politik. Di atas batu nisan jenazah kehilangan kuasa politik Islam/Melayu akan didirikan gereja Kristian yang bemakmunkan Melayu Islam yang hilang jatidiri, akidah dan maruah sama seperti usaha Yahudi mendirikan kembali kuil Solomon di atas runtuhan Al-Aqsa.


Sama2lah Amiruddin dan konco-konco anda di seluruh tanah air dan di mana jua mereka mengaji mengangkat segelas bir sambil memekik melolong Cheers! Hallelujah! kepada perkembangan ini.


Nota
1. Perlu juga diingat bahawa dalam mengupas sejarah evolusi PAS sepanjang 5 dasawarsa ini, perlu diinggati bahawa pembawaan ideologi kafiris PAS bukanlah hegemonis mutlak yakni ada juga fraksi-fraksi PAS yang CUBA mengembalikan perjuangan PAS ke acuan Islamis asalnya tetapi nyata golongan ini telah mengalami penyisihan dan terkini mula mengalami pembersihan (purge) dari tampuk pimpinan Pusat.


2. Satu lagi aspek yang perlu diperhalusi ialah realitas bahawa golongan penyokong PAS yang naïf dan simplisitik pemikiran mereka rata-rata beranggapan bahawa perjuangan PAS adalah perjuangan Islamik semata2 berdasarkan jubah, serban, zuhud dan kewarakan munafik yang ditonjolkan pemuka2 mereka seperti Nik Aziz Nik Mat. Ini jelas bercanggah dengan firman Allah azza wa jalla yang melarang taklid buta. Lurus bendul pengikut PAS jelas disini dan tidak heranlah Pak Man Telo macam Khalid Samad boleh menghambur dusta sesuka nafsu. Hakikatnya, hampir kesemua pemuka PAS adalah samada munafik sesat akidah atau kaffir berdasarkan kata2 dan perbuatan mereka dan wujud jurang yang jelas dianatar tindak tanduk mereka dan impian naif pengikut mereka.


3. DAP dengan licik mengatur langkah menguasai Pakatan. Sebenarnya, kuasa mutlak menentu polisi dan halatuju Pakatan sudah ada di tangan DAP. Kedudukan Anwar sendiri sudah pun dikompromi oleh DAP sejak 2009 sepeti saya akan tunjukkan dengan fakta sahih kelak. Dalam konteks sekarang, Anwar hanya talibarut DAP menipu orang Melayu dan pribumi lain, boneka yang diperlakukan sesuka hati oleh tok dalangnya dan penasihat Kristian mereka.


3. Akan datang. Saya akan dedahkan semua kepada anda Amirudin dengan fakta:
a. Dari Burhanudin kepada Nik Aziz: Satu rentetan pendustaan Melayu/Islam oleh Sang Munafik
b. Benarkah Anwar bukan sodomis: Anda buat penilaian
c. BN, DAP, Cina Sarawak dan Lee Chong Wei-Misbun Sidek
d. Angkara Cina di hidu orang Dayak tetapi sayang tidak dipeduli oleh cocksuckler Melayu Liberal
e. DAP berkuasa disebalik Bonekanya
f. Bagaimana dasar kesamarataan Cina menginjak Melayu Singapura
g. Nurul Izzah dan Wan Azizah: Pelacur politik jalanan berbapa ayamkan DAP.
h. UMNO alaf baru dan penkhianatan perjuangan Melayu demi kepentingan China
i. UMNO dan DAP: Mungkinkah mereka bersatu, jangan terkejut!
j. Perkasa : Melayu/Islam Bangkit Kembali

Warrior 231

No comments: